Digitālais mārketings spēj sasniegt ikvienu

Tirdzniecība nekad nav bijusi iedomājama bez mārketinga. No primitīviem reklāmu veidiem un metodēm līdz šodien aktuālajām stratēģijām, kā sasniegt ikvienu potenciālo klientu, var runāt par mārketinga attīstību. Kā vienu no būtiskākajiem mārketinga veidiem šobrīd var atzīmēt digitālo mārketingu, kas jau pēdējās desmitgades laikā ir tik strauji attīstījies, ka spējis atrast veidus, kā iekļūt katrā mājā, pie visa vecuma cilvēkiem.

Un par to jāpasakās arvien plašākai un aktīvākai interneta izmantošanai. Internets ir ienācis tiešām katrā mājā, ir katrā somā un kabatā. To nodrošina modernās tehnoloģiju ierīces, kas interneta lietošanu padarījušas tik vienkāršu un ērtu.

Kas īsti ir digitālais mārketings?

Tādas vienas skaidras un plaši zināmas definīcijas par to, kas ir digitālais mārketings, nav, jo šī nozare ir salīdzinoši jauna, tā visu laiku un diezgan straujos tempos attīstās. Tomēr zināmas pazīmes, kas raksturo digitalo mārketingu, var nofiksēt. Tās ir aktivitātes, kas tiek īstenotas elektroniskajos medijos, tādā veidā virzot produktu un zīmolu pie izvēlētās mērķauditorijas.

 

Digitālais mārketings izmanto metodes, kas ļauj iegūt atgriezenisko saiti, arī izmērāmus un analizējamus rezultātus par mārketinga aktivitātem. Tieši tas, ka ir iespējas ļoti precīzi uzzināt datus par reklāmas kampaņas efektivitāti, veikmīgajām un neveiksmīgajām pusēm, padara digitālo mārketingu par labāko rīku, ko piesaistīt uzņēmējdarbībai, jo šis ir interneta laikmets, kurā tirdzniecība un uzņēmējdarbība arvien vairāk balstās tajā, ko piedavā tīmeklis. Digitālais mārketings darbojas tādās vidēs kā sociālie tīkli, mobilā vide, Google un dažādi elektroniskie mediji.

Digitālā mārketinga ietvaros tiek strādāta ar mājaslapu saturu, zīmola atpazīstamību, patērētāju izpēti, multimediju iespējām dažādās vidēs, tiešsaistes reklāmu.

Vai tu esi “Googlē”?

Šis ir jautājums, kas uztverams gan tiešākā, gan plašākā kontekstā, jo ar to domāts, vai uzņēmējs (pārdevējs, zīmols utt.) ir atrodams un labi redzams interneta vidē. Ja tā nav, tad ir skaidrs, ka ļoti liels potenciālo klientu loks vispār nezina par jūsu eksistenci. Tieši internets šobrīd ir viens no aktīvākajiem informācijas apmaiņas punktiem. Tajā arī tiek meklētas preces un pakalpojumi. Google viennozīmīgi ir biežāk izmantotais resurss, ar kura palīdzību uzzināt jebkādu informāciju. Ja pēc zīmīgiem atslēgvārdiem Google neatrod un neparāda informāciju par jums kādā no pirmajām lapām, tad varat uzskatīt, ka digitālais mārketings jums nav veiksmīgs. Ir jāmaina taktika un metodes, panākot, ka esat redzams interneta meklētājā.

 

Google reklāma šobrīd ir viens no izplatītākajiem digitālās reklāmas veidiem, jo spēj ļoti precīzi nokļūt pie vērtīgiem interneta lietotājiem.

Reklāma pati mūs atrod

Kā darbojas Google reklāma? Viens no iemesliem, kāpēc Google reklāma ir tik efektīva un daudz izmantota, ir tas, ka šo reklāmu jau pašā izveidošanas procesā var ļoti precīzi segmentēt pēc dažādiem parametriem, tādā veidā panākot, ka reklāma nenokļūst pie tiem interneta lietotājiem, kuriem tas nav aktuāli. Bet dodas pie tiem, kuriem tieši šis piedāvājums vai produkts ir aktuāls. To nosaka pēc dažādiem parametriem, kas saistīti ar sociālām iezīmēm, ģeogrāfisko principu un arī ar tām darbībām, ko interneta lietotājs šajā vidē veic.

 

Tiek analizēta informācija par apmeklētajām vietnēm, izmantotajiem atslēgvārdiem Google meklētājā. No visām šīm digitālajām pēdām tiek nokomplektēts tāds reklāmu klāsts, kas atbilst katra indivīda interesēm. Īstā Google reklāma pati mūs atrod.

 

Piemēram, ja esat skatījušies Google meklētājā informāciju par to, kur pieejama kredītu apvienošana, tad var prognozēt, ka tuvākajā laikā pamanīsiet reklāmas no tādiem aizdevējiem kā “Latvijas Hipotēka”, kur pieejama izdevīga kredītu apvienošana. Jo kvalitatīvāk izveidota reklāma, jo lielāka iespējamība, ka to biežāk izrādīs ieinteresētiem interneta lietotājiem, tāpēc ļoti svarīgi ieguldīt laiku un līdzekļus, lai sagatavotu profesionālu Google reklāmu. Pretējā gadījumā tā var būt arī reklāmas budžeta izniekošana, kas nenes nekādus rezultātus.

 

Digitālais mārketings, salīdzinot ar citām metodēm, ir izdevīgs, jo ar mazākām izmaksās sniedz augstāku efektivitāti. Tādā veidā arī iespējams sasniegt daudz plašāku potenciālo klientu loku tiešām ātri, jo internetā katrs vārds pārvietojas zibenīgi.

Un arī komunikācija ar klientiem šajā vidē iegūst pavisam citu formu un iespējas.