Lielākie izaicinājumi jaunajiem uzņēmējiem

Lieliskas biznesa idejas prātā un pat jau uz papīra snauž daudziem. Bet vairums tā arī nekad tās neīsteno, jo viņiem šķiet, ka tam ir pārāk daudz šķēršļu, ka viņus gaida daudz grūtību, viņi nav gatavi ar visu riskēt, viņi baidās pamest savu komforta zonu, lai gan varbūt tā nemaz nav tik patīkama.

Tomēr, nevajadzētu lolot arī cerības, ka sava biznesa uzsākšana un attīstīšana būs viena medusmaize. Tas prasīs daudz spēka, enerģijas, apņēmības, jo būs dažādi šķēršļi un pārbaudījumi. Bet, ja visa pamatā ir lieliska ideja, par ko esat pārliecināti, tad noteikti arī ir lielākas iespējas, ka viss izdosies tā, kā cerēts.

Kādi tad ir lielākie izaicinājumi, ar ko jāsastopas jaunajiem uzņēmējiem?

  • Starta kapitāla nodrošināšana

Bez naudas uzsākt uzņēmējdarbību būs sarežģīti. Sākumā nepieciešams vismaz neliels starta kapitāls pamatlietu iegādei. Tas gan atkarīgs no jomas, kurā paredzēts darboties. Tās var būt iekārtas, kāds aprīkojums, telpu īre vai kaut kas cits, bez kā nav iespējams darboties. Mazie uzņēmēji nereti sāk darboties savā dzīvoklī vai mājā, darbnīcas un biroji top tikai vēlāk, kad tam pietiek naudas. Kur ņemt sākuma kapitālu? Var meklēt investoru vai sadarbības partneri, kuram ir līdzekļi, bet jums — ideja. Var vērsties pie kreditoriem, kuri atbalsta jaunos uzņēmējus. Var arī meklēt atbalstu tā saucamajos biznesa inkubatoros, kur var saņemt dažāda veida pakalpojumus, lai varētu nostabilizēt biznesa pamatus. Tomēr naudas jautājumu risināšana vienmēr prasa daudz spēka un enerģijas, jo nākas dzirdēt arī atteikumus.

  • Birokrātiskie līkloči un grāmatvedība

Tad, kad sākotnējo investīcju jautājums ir atrisināts, nākas mesties iekšā tajā, ko sauc par birokrātiju. Uzņēmējs jau nav tikai tas, kurš klusi dara savu darbu un ar to pelna. Nē, ikviens solis ir saistībā ar kādu instanci, ir jāsniedz atskaites, jāmaksā nodokļi, jākārto grāmatvedība. Atkarībā no uzņēmuma veida un lieluma, tur ir jūra dokumentu un birokrātisko kalambūru. Jaunie uzņēmēji nevar atļauties algot speciālistu, kas tiek ar to visu galā, tāpēc kaut kā cīnās pašu spēkiem, izglītojas, apgūst grāmatvedības programmas Latvijā. Jāsaka, ka ilgu laiku grāmatvedības programmas Latvijā bija tikai profesionālu grāmatvežu privilēģija. Tagad situācija ir labāka. Grāmatvedības programmas Latvijā var izmantot jebkurš, kuram tas ir nepieciešams. Pieejamas online grāmatvedības programmas Lavijā, kas pielāgotas tieši mazo un vidējo uzņēmēju vajadzībām. Piemēram, ekonts.lv.

  • Zīmola un tā atpazīstamības veidošana

Zināmas pūles ir jāiegulda arī tajā, lai kvalitatīvi izstrādātu zīmola koncepciju, lai izveidotu tā vizuālo identitāti, izplānotu, kā un pa kādiem kanāliem notiks mērķauditorijas iepazīstināšana ar zīmolu un piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem. It kā jau šķiet vienkārši, jo tagad taču ir sociālie tīkli un internets, tomēr šajā vidē konkurence ir ļoti sīva, tāpēc jāzina, kā pareizi zīmolu virzīt tirgū ar digitālā mārketinga rīku palīdzību. Un te bieži vien jaunajiem uzņēmējiem jāapgūt jaunas zināšanas, vai arī jāpiesaista savā kolektīvā kāds šīs jomas speciālists. Jo mūsdienās mārketings internetā ir ļoti svarīgs, lai vispār varētu runāt par konkurētspēju, izaugsmi, atpazīstamību.