Mācamies braukt ar auto – kādu pārnesumkārbu izvēlēties?

Šis jautājums kļuva strīdīgs un apspriests tai brīdī, kad Latvijā ieviesa atjauninājumu – drīkst mācīties braukt un kārtot oficiālu CSDD eksāmenu ar automašīnu, kura aprīkota ar automātisko pārnesumkārbu. Tieši tai gadā uzgavilēja visi tie slinkie studenti, kas baidījās braukt ar mehānisko pārnesumkārbu! Un ne velti – braukt ar automātu taču ir tas pats, kas mīties ar velo… Ko par to saka tie, kas nokārtojuši, ko saka instruktori un ko saka citi šoferi?

Ja nemāki braukt, labāk vispār nebrauc

avarijaTiem šoferiem, kas pie auto stūres laiku pavada daudz, ir samērā skarbs viedoklis par tiem, kas brauc tikai ar automātiem. Šeit nav runa par tiem, kas nokārtojuši savā laikā normālas tiesības un tagad brauc ar glaunu auto, kas aprīkots ar automātisko kārbu. Te runa ir par tiem, kas uzskata – ātri, lēti nokārtošu ar automātu un tad visu mūžu tā arī braukšu!

“Iemācīties braukt ar manuāli galīgi nav grūti. Tā ir kaut kāda bezsakarīga īdēšana par to, ka grūti pārslēgt ātrumus, nemāk darboties ar sajūgu un tamlīdzīgi. Loģiski, ka šādas prasmes šūpulī neviens neieliek, ir jātrenējas. Kā tad visas tās blondīnes ar boteksa lūpām brauc? Kad viņas kārtoja tiesības, tad vēl ar automātiem neviens neļāva kārtot…”, tā sūkstās šoferis Ilmārs.

“Man piemetīsies urīna nesaturēšana, ja uzzināšu, cik daudz uz ielām ir tādu, kas māk braukt tikai ar automātisko pārnesumkārbu! Urīna nesaturēšana no tā, ka man bail paliks – tas taču ir tas pats kas braukt ar velosipēdu. Tes ir tiesības, bet nemaz nemāki ar mašīnu braukt! Nu idiotisms pilnīgs, te nav nekāda Amerika!” saka ilggadējs šoferis Gatis.

Ko saka tie, kas mācās autoskolā

csdd masina“Ikdienā strādāju ražotnē, kurā taisa tērauda caurules. Tērauda caurules piegādājam arī klientiem, bieži rodas vajadzība braukt ar savu auto, lai veiktu kādus mērus pie klienta vai vienotos par piegādi, parakstītu līgumus un tamlīdzīgi. Man radās vajadzība pēc autovadītāja apliecības – ātri. Priekšnieks piedāvāja paaugstināt mani amatā – tērauda caurules izvadāt klientiem, apdarīt citus darbus, kas darāmi ne uz vietas. Sapratu, ka tiesības ātri varu nokārtot tikai braucot ar automātu. Nokārtoju pus gada laikā. Darbu nedabūju, jo mums nav neviena darba auto, kas aprīkots ar automātisko pārnesumkārbu. Tērauda caurules vairs nav mans darba lauciņš, diemžēl. Priekšniecība uzskatīja, ka esmu nepiemērots šādam darbam…” stāsta Andis.

“Nokārtoju ar automātu pirms gada. Kopš tā laika man ir bijušas neskaitāmas situācijas, kad vajadzētu apsēsties pie manuāļa stūres. Bet es to nevaru, jo pēc likuma drīkstu braukt tikai ar automātisko kārbu…” sūdzas Kristians.

Instruktoru viedoklis

instruktorsAptaujājot vairāku autoskolu instruktorus nonācām pie secinājuma, ka šī ir ļoti slikta izvēle – kārtot eksāmenu ar mašīnu, kas aprīkota ar automātisko pārnesumkārbu. Ir jāiemācās braukt, ir jāmāk just mašīna un strādāt ar to. Tikai tad var pilnvērtīgi piedalīties ceļu satiksmē! Bez tam, vienmēr gadās situācijas, kad jāpiesēžas pie cita auto stūres. Nu diezin vai jums ceļā pagadīsies tikai automāti

Tiesības, kas iegūtas mācoties braukt ar automātisko pārnesumkārbu izskatās nedaudz savādāk kā parastās! Uz tām ir veikta atzīme par to, ka šoferis drīkst pārvietoties TIKAI ar šādu auto. Ja jūs pieķers pie stūres manuālajam transporta līdzeklim, tad policija uzskatīs, ka braucat bez tiesībām.